La regidoria de Serveis Socials de Vila-real ha posat en marxa un nou programa amb l’objectiu de donar suport a les famílies més necessitades del municipi per a l’adquisició d’aliments de primera necessitat. El programa Alimentació Necessària consisteix en la distribució de vals per a la compra en una cadena de supermercats que, amb un valor individual de 20 euros, s’han lliurat aquest mateix matí per part de l’alcalde, José Benlloch, i la regidora de Serveis Socials, Mònica Àlvaro, als representants de les quatre entitats socials que treballen en aquest àmbit en el municipi (Creu Roja, Conferències Sant Vicent de Paül, Joventut Antoniana i Càritas Interparroquial). Ara seran aquestes associacions les que distribuiran els vals entre les famílies que acudeixen habitualment als serveis de suport que presten les entitats.

El lliurament dels primers vals de compra d’aquest nou programa d’ajuda social ha tingut lloc aquest matí en el despatx de l’alcaldia. En total, en aquesta primera fase s’han donat 150 vals, amb un valor conjunt de 3.000 euros, i a principis de gener està previst un nou lliurament d’igual valor econòmic. La idea és mantenir el programa en diverses campanyes distribuïdes al llarg de l’any per a garantir d’aquesta manera que les famílies vila-realenques que estan patint necessitats com a conseqüència de la crisi econòmica puguen afrontar les despeses d’alimentació fresca de primera necessitat, com pot ser carn, verdures o peix, suplint així en la mesura de les possibilitats la manca d’aquest tipus d’alimentació que les entitats socials han detectat en els últims anys.

“És una obligació de les administracions públiques crear programes que ajuden a aquells que ho necessiten, i que aquesta ajuda no depenga de la solidaritat individual de la gent, que afortunadament a Vila-real és molta”, ha declarat la regidora.

Els vals, que distribuiran directament les associacions, tenen una validesa fins al 30 de juny. Una vegada transcorregut aquest període, les entitats tan sols haurien de justificar a Serveis Socials el repartiment dels bons entre les famílies a les quals s’han lliurat, ja que la col·laboració entre entitats i els Serveis Socials municipals es complementen mitjançant els convenis anuals que es signen.

L’antic govern del PP solament aprovava a d’aquestes entitats 9.000 euros mitjançant subvencions, ara en solament dos anys de govern progressista, la regidora de COMPROMÍS ha triplicat aquesta quantitat i anualment les entitats socials reben vora 24.000 euros, a banda de diverses campanyes puntuals i l’aposta per programes com el d’Alimentació Necessària que avui s’engega.