Edu del Salto, secretari Joves Amb Compromís Plana Baixa: Per segon any consecutiu, posem en marxa aquesta campanya perquè cal tindre en compte que el feixisme segueix present hui en dia i cal actuar per evitar que el jovent s’hi puga veure influenciat per manca d’informació.

Enguany, tal i com ja vam fer l’any passat, aprofitant el mes d’abril per la coincidència amb algunes dates destacades relacionades amb la lluita contra el feixisme, com puguen ser la mort del jove Guillem Agulló a mans de feixistes fa ja diversos anys (11 d’Abril), o una altra de més històrica, com és l’inici de la segona república (14 d’Abril), Joves amb Compromís de La Plana Baixa posem en marxa la segona edició de la campanya “Esborrem el Feixisme”, que va nàixer l’any passat com a idea que va impulsar el BLOC JOVE Vila-real.
Un any més, volem recordar que l’objectiu principal d’aquesta campanya és, sobretot, informar el jovent, ja que són moltes i molts els que, sovint, a causa d’una manca d’informació, es veuen influenciades i influenciats per postures feixistes. Per tant, el sentit de la campanya no és obrir ferides noves ni fer bullir relacions entre bàndols ideològics, però sí deixar clar que, des de Joves amb Compromís, creiem fermament que aquestes postures feixistes porten a situacions que dificulten la convivència i, per actuar-hi, la millor eina és el poder de la paraula, per fer que els joves puguen ser lliures i formar-se la seua opinió sense veure’s influenciats per consignes, en aquest cas feixistes, que els puguen manipular sense que realment sàpiguen que és el que estan defenent. A més, cal tenir en compte l’auge evident de partits amb ideologies feixistes arreu d’Europa, a més d’actituds i decisions que més bé s’aproximen també a aquesta ideologia, en l’estat espanyol mateix, tant individualment per part de certes persones com també de certs partits, sense anar més lluny, del Partit Popular, i per fets com aquest no podem oblidar la problemàtica del feixisme.

Per a la campanya “Esborrem el Feixisme”, que enguany no es durà a terme només a Vila-real sinó a diversos municipis de la nostra comarca, hem organitzat diverses activitats, que aniran des de conferències i xarrades, passant per concentracions, i també projeccions de pel·lícules.

La primera activitat serà a Borriana, on es farà la projecció d’una pel·lícula, dijous 11 a les 19.00, a la seu de l’Associació Borrianenca de Cultura (c/Encarnació, 45). La segona activitat consistirà en la lectura del Manifest 25 d’abril, Per la sobirania i el dret a decidir del poble valencià, que tindrà lloc divendres 12, a les 18.00, al jardí de Jaume I, a Vila-real.

Ja la setmana següent, dijous 18, tindrà lloc a Onda, a les 20.00 i a la sala Colón del Local d’Associacions (c/La Safona, º22), una conferència amb el nom Coneix la nova Llei d’Educació, LOMCE, a càrrec de Josep M. Pañella, activitat que es repetirà una setmana després a Borriana, dijous 25, a les 19.00, al saló d’actes del centre social Caixa Rural (c/La Carrera, 17).

La presentació del llibre Noves Glòries a Espanya a càrrec de Vicent Flor i Vicent Olmos, es farà divendres 19, a les 19.00, a Borriana, concretament a la seu de l’Associació Borrianenca de Cultura (c/Encarnació, 45).

Dissabte 20, a Almenara, un altre dels pobles que participaran en aquesta campanya, començarà al bar El Cau (c/Berenguer, 8), a les 16.00, un passeig pels carrers d’Almenara amb la senyera infinita, en motiu del 25 d’abril.

Ja per acabar, dijous 26, a Vila-real, tindrà lloc a les 19.00, a la seu del BLOC (c/Cervantes, 26), una xarrada a càrrec de Toni Royo, amb el títol La nova Europa feixista.

Des de Joves amb Compromís de La Plana Baixa animem i convidem tothom a participar en les activitats d’aquesta campanya que posem en marxa perquè cal tindre en compte que el feixisme segueix present hui en dia i cal actuar per evitar que el jovent s’hi puga veure influenciat per manca d’informació.

Durant tot el mes d’abril, anirem donant més informació sobre cadascuna de lesactivitats que hem esmentat i que, com hem dit, formaran part d’aquesta campanya.