Avui una representació de Compromís a les Comarques de Castelló ha visitat el centre de dia d’Alzheimer de Vila-real per a conèixer de primera ma el seu funcionament així com per oferir la seua col·laboració per tal que aquest servei d’assistència als malats d’Alzheimer  arribe a tots els municipis. A l’acte han acudit, el diputat a les Corts valencianes Josep Maria Pañella, el Diputat provincial Enric Nomdedéu,  el regidors de serveis Socials de Vila-real, Mònica Alvaro, de Betxí Susanna Rius i de Moncofa Josep Canós, els regidors de Vila-real Xavier Ochando i Alberto Ibáñez, el regidor de les Alqueries Llorens Porè, el regidor de Almassora Xavier Trenco i la regidora de Castelló Alicia Brancal.

Allí han segut rebuts per Emili Marmaneu president de AFA (Associació de familiars de malalts d’Alzheimer) qui els ha informat del funcionament del centre així com de la intenció de l’associació d’obrir i arribar fins a les 34 unitats de respir a tota la província repartits uniformement a tot el territori. Marmaneu ha remarcat tot i que la situació econòmica actual no és la més favorable i que les administracions públiques han de fer tot el possible per tal de donar solucions a les persones afectades per aquesta malaltia  que pateix vora el 2% de la població de les nostres comarques i que lamentablement també afecta greument al seu cercle familiar. Al mateix temps, Marmaneu s’ha interessat per conèixer l’opinió del Compromís en quant a quina seria la millor manera d’expandir aquestos centres en les poblacions interiors de les nostres comarques.

Els representats de Compromís han valorat molt positivament la tasca que s’està fent per part d’AFA remarcant que l’atenció a la gent depenent és un sector molt important dins d’una economia social, productiva i sostenible i han donat tot el seu suport per a que aquest tipus d’iniciatives tinguen el suport institucional necessari i que no siga la crisi un excusa per tal de seguir retallant  drets socials.