La Regidoria de Serveis Socials i la Fundació Primavera de la ciutat, han firmat el conveni de col·laboració pel qual el consistori vila-realenc aporta 60.000 euros per a ajudar l’entitat en la posada en funcionament del centre protegit d’ocupació en el sector de bugaderia que impulsa la Fundació Primavera com a mitjà d’inserció sociolaboral per a persones amb malalties mentals cròniques. Amb aquest acord, el consistori vila-realenc mostra una vegada més el seu compromís i suport a l’important treball que està realitzant la Fundació Primavera en l’assessorament a familiars, la formació i la inserció activa de les persones afectades per malalties mentals que la converteixen en un centre pioner i referent en aquesta matèria.

El president de l’entitat, Vicent Arrufat, ha volgut agrair després de la firma del conveni “el compromís adquirit per l’Ajuntament de Vila-real i especialment amb la Regidoria de Serveis Socials amb la Fundació des de l’inici dels nostres contactes”. “Sense l’ajuda de l’Ajuntament”, assenyala Arrufat, “en aquests moments no estaríem en la situació actual, fent classes a alumnes de rehabilitació psicosocial i preparant-los per a una activitat laboral”. “De fet, abans de començar amb la nostra activitat laboral pròpia ja hem col·locat dos alumnes en dos llocs de treball”, afegeix el representant del col·lectiu, amb seu al carrer del Pare Lluís Maria Llop. Arrufat recorda, en aquesta línia, que “la finalitat de la Fundació Primavera és, en definitiva, que les persones que pateixen una malaltia mental crònica puguen ser rehabilitades i integrades en la societat, que siguen felices i que l’estigma que acompanya aquests malalts desaparega”.

El conveni firmat recentment té com a principal objectiu finançar l’equipament necessari i les despeses derivades de la posada en funcionament del taller de formació laboral que serveix de base a la creació d’una bugaderia com a centre protegit d’ocupació que la fundació, amb la col·laboració del consistori vila-realenc, projecta obrir pròximament a la ciutat per a la inserció laboral de les persones amb malalties mentals.

“Aquest acord”, valora la regidora Serveis Socials, Mònica Àlvaro, “s’emmarca en la línia de col·laboració  de la regidoria amb col·lectius amb dificultats de inserció laboral, ja que a més de facilitar el local i el lloguer de la seu, s’està donant suport de manera continuada a les diferents activitats realitzades pel col·lectiu per a la sensibilització, la intervenció psicosocial o la formació de les persones afectades per aquest tipus de malalties”. “En aquesta mateixa línia volem continuar treballant i col·laborant en un futur, perquè estem convençuts de la importantíssima tasca que està realitzant la Fundació Primavera per a assolir una integració real en un sector que, fins a aquest moment, no disposava dels recursos i serveis que l’organització ofereix”, conclou Álvaro.