_DSC1138

Representants del grup municipal es reuneixen amb el president del club de futbol per a transmetre-li la necessitat que els usuaris disposen d’un nou espai i sol·licitar el canvi a la nomenclatura oficial en valencià de l’equip.

El portaveu local de Compromís per Vila-real i regidor de Normalització Lingüística, Pasqual Batalla, acompanyat per la regidora d’Economia, María Dolores Parra, s’ha reunit avui amb el president del Vila-real C.F., Fernando Roig, per a parlar sobre el futur enderrocament del pavelló Campió Llorens.
La formació, que com a membre de l’equip de govern de la ciutat ha donat el seu suport al projecte en diverses ocasions, ha mantingut una trobada individual amb Roig per a exposar diversos punts que, sota el seu punt de vista, són “irrenunciables”. En aquest sentit, el més prioritari, segons indica Batalla, és “la construcció d’un altre pavelló de característiques similars i, si pot ser, en la mateixa zona de l’actual per a mantenir el servei que ofereix als seus usuaris”.
Una de les possibilitats barrejades fins al moment és l’edificació d’un nou recinte en l’espai de Fustes Clement, situat al costat de la carretera d’Onda i la Senda Pescadors, propietat del club. Des de Compromís es considera “viable” aquesta opció “sempre que les instal·lacions siguen d’índole municipal i queden per al poble en el futur”.
Sabem que l’actual pavelló no es troba en les condicions més idònies per a practicar esport i creiem que el projecte que planteja el Vila-real és molt interessant, ja que no costarà ni un euro a les arques municipals i servirà per a millorar i endreçar també tota la zona annexa a l’estadi, però volem que queden clares algunes prioritats”, indica.
Per la seua banda, María Dolores Parra, explica que “el projecte que planteja el club és molt interessant a nivell d’imatge, ja que el resultat final serà una millora de l’estadi, així com la creació d’una plaça resultant que oferirà un nou gran espai urbanitzat per a la ciutadania i, tot açò, al seu torn, generarà economia, durant i després de les obres, a càrrec del club”.
D’altra banda, Batalla i Parra han aprofitat la trobada per a tractar el possible canvi de nom del camp de futbol El Madrigal, que podria passar a denominar-se Estadi de la Ceràmica. En aquest aspecte, han traslladat a Roig la petició que es puga incloure l’actual nomenclatura al costat de la nova, “per a no perdre les arrels i la identitat del recinte i que seguisca sent reconegut com les instal·lacions que milers de socis visiten cada partit”.
Així mateix, des de Compromís insten a Roig a considerar “seriosament” la possibilitat d’iniciar el procediment de “normalització” del nom del club esportiu perquè puga identificar-se amb el de la ciutat. “Tal com va fer l’RCD Espanyol a Barcelona, considerem que és una oportunitat d’or per a plantejar-se realitzar un canvi en el nom oficial de l’equip i que coincidisca amb el de la denominació única i oficial de Vila-real, en valencià”.
“Com a edil de Normalització Lingüística, crec que és necessari que comencem a treballar de la mà per normalitzar el nom del club”, indica, al mateix temps que assenyala que “som conscients que el Vila-real és una societat anònima esportiva i compta amb membres, socis i accionistes que hauran de valorar i donar el seu vistiplau, però esperem que consideren la proposta i l’accepten”. “En aqueix cas, estarem encantats d’ajudar i contribuir en tot allò que necessiten per a realitzar la transició cap al nou nom, que és el que més s’adequaria a l’hora de portar el nom de Vila-real tan lluny com l’equip és capaç d’arribar”, conclou el representant nacionalista.

Vila-real 7 d’Agost 2015