El grup municipal, representat per María Dolores Parra, junt a una delegació de la coalició de les Comarques del Nord i arrenca el compromís d’ambdues entitats per estudiar la possible realització de les dues infraestructures
Vila-real, 4 novembre 2015
El grup municipal de Compromís per Vila-real, representat per la regidora d’Economia a l’Ajuntament, María Dolores Parra, ha viatjat avui a Madrid al costat d’una delegació de càrrecs públics de la coalició, encapçalada pel senador territorial Carles Mulet, per reunir- amb el secretari general d’Infraestructures, Manuel Niño, i amb representants de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), als qui han traslladat el seu malestar per la falta d’inversions en infraestructures viàries i especialment ferroviàries a la ciutat i també a la resta de la província de Castelló.
Parra ha aprofitat la trobada a la seu del Ministeri de Foment per reivindicar, un cop més, la importància de realitzar un pas subterrani a l’estació de trens de la ciutat per guanyar en seguretat i ha exposat el “greu problema” a què s’enfronten actualment els usuaris a causa de les obres. Uns treballs que provoquen grans retards en la freqüència dels rodalies i que “afecten nombrosos estudiants i treballadors”. A més, la representant ha reclamat que “s’elimini la intermodal dels plànols de l’Accés Sud al Port de Castelló i s’estudiï la possibilitat que arribi a Vila-real, ja que la Mesa que hauria de prendre la decisió no ha estat convocada” i ha recordat que “tenim els terrenys reservats des de fa anys”.
En aquest sentit, cal destacar que Parra ha arrencat el compromís, per part dels representants de les dues entitats, d’estudiar tant la construcció del pas subterrani com la d’ubicar la intermodal a la ciutat. “Segons ens traslladen, quan es va traçar l’Accés Sud al Port, es va fer una reserva de sòl on podria ubicar-1 intermodal o qualsevol altra cosa”, explica. “En aquests moments deixen en mans de la Generalitat el fet de realitzar l’anàlisi de la demanda i l’encaix urbanístic i asseguren que el Ministeri està analitzant l’explotació i l’estudi funcional”, indica, alhora que es congratula perquè “asseguren estar oberts a propostes “.
La reunió, sol•licitada pel senador territorial de Compromís, Carles Mulet, s’ha celebrat després d’haver demanat la compareixença del director general d’Adif durant el debat dels pressupostos generals de l’Estat (PGE) per a 2016, i de la ministra de Foment, Ana Pastor, davant el Senat, per demanar explicacions pel rebuig a totes les esmenes de la coalició al PGE, que sol•licitaven inversions en infraestructures. Una trobada que no va arribar a celebrar-se per la dissolució de les Corts.
En aquest sentit, Parra ha afirmat que “no estem aquí només per defensar els interessos de Vila-real, ja que per a nosaltres és vital comptar amb un territori vertebrat i en el qual tots tinguem les mateixes oportunitats”. Per això, ha ressaltat la importància que “tota la província, especialment al nord, disposi d’un bon servei de rodalies a ple segle XXI”.
Així mateix, s’ha mostrat crítica amb “l’oblit de Madrid amb el nostre territori, especialment en matèria d’infraestructures, per això considerem que s’ha d’actuar ja i de forma urgent perquè el pròxim Govern central que sortirà de les urnes el 20 de desembre pugui tenir totes les pautes “.