Vila-real, 9 de juny de 2016

El grup municipal de Compromís per Vila-real ha presentat una moció al pròxim ple ordinari en la qual sol·licita l’agilitació dels tràmits per a l’arribada dels refugiats tant al Govern d’Espanya com a la Unió Europea.
El portaveu de Compromís per Vila-real, Xavier Ochando, ha anunciat que “després de tancar el mes de maig amb una setmana tràgica en la qual es va rescatar a més de 13.800 persones i més de 1.000 van morir a la costa mediterrània, no podem més que denunciar la situació”. I és que, segons Ochando, “s’està tardant massa a acollir a tanta gent que fuig del seu país, especialment de Síria, per a evitar les tortures, violacions i assassinats que es cometen cada dia”.
El portaveu ha recordat que en 2015, el Govern central va acordar que Espanya rebria 17.000 refugiats. “Les dades actuals són de 18 persones i s’esperen 150 a la fi d’aquest mes, la qual cosa suposa un 3% d’allò compromès”, indica. Així, destaca que “Espanya té 8.111 municipis, només amb que un municipi acollira a una família, podrien venir molts més dels previstos”. “La xifra actual és ridícula i denota un baix sobreesforç per part dels nostres dirigents, ja que mentrestant, Alemanya ha rebut ja més d’un milió”.
En aquest sentit, Ochando ha manifestat que “per culpa del Govern central, moltes ciutats acollidores, com Vila-real, estan esperant l’arribada dels refugiats, quan ja podria tenir-los, ja que el Govern de la Generalitat va noliejar un vaixell per a ajudar a portar-los i Mariano Rajoy ho va prohibir”.
“Volem que el Govern augmente el nombre de refugiats que Espanya pot acollir i que es comprometa a crear una base de dades estatal perquè les famílies que vulguen acollir a famílies o orfes es puguen inscriure i que els propis ajuntaments i governs autonòmics puguen tenir accés per a col·laborar al màxim”, manifesta Ochando, qui denuncia que “en ple mes de juny, ens trobem amb un tractat UE-Turquia que la majoria d’ajuntaments rebutgem, amb un tractament nefast de la situació, i seguim a l’espera de veure si, per fi, algú es decideix a portar als refugiats”.
“Cada hora que passa, el nombre de persones en risc augmenta, per això, des de Vila-real no podem quedar-nos de braços creuats i hem de seguir reivindicant la nostra ciutat com a Ciutat Acollidora”, conclou.