Compromís per Vila-real no assistirà a la jura de bandera civil organitzada per l’Ajuntament i responsables del Ministeri de Defensa. El grup municipal, amb el suport de la militància, ha decidit desmarcar-se d’aquest acte militar per coherència ideològica i perquè considera que la seua tasca, com a partit d’esquerres i progressista, és donar resposta als problemes reals dels veïns.

Des de la tolerància i el respecte a la llibertat d’expressió, Compromís per Vila-real, com a ens valencianista, destaca també la necessitat de seguir treballant en la defensa de la cultura i identitat de la nostra terra, actualment minoritzades i amb el suport mínim o nul per part d’algunes institucions. Cal recordar que el Ministeri de Defensa compta amb un pressupost suficientment elevat per a organitzar els seus actes com per a necessitar de cap suport institucional, concretament, el d’aquest Ajuntament.

Des del col·lectiu local es considera aquest un acte totalment fora de lloc en una ciutat per a la transformació de la qual estem fent grans esforços des de fa sis anys, creant noves marques que ens visibilitzen i identifiquen amb la ciència, la innovació, la cultura, l’educació o l’esport… molt lluny dels valors que aquest esdeveniment transmetrà a la ciutadania.

Així mateix, des de la coalició local s’estima que en un moment en el qual pràcticament tothom assumeix el caràcter plurinacional de l’Estat, l’exaltació patriòtica d’Espanya està de més. La discriminació per part del Govern espanyol cap a la nostra terra ens ha obligat a iniciar recentment la campanya Tracte Just, a nivell de tot el País Valencià, per a reivindicar i exigir allò que ens correspon per justícia: una solució al dèficit en infraestructures que ja ens ha fet perdre 150.000 llocs de treball; les demandes de les empreses locals per a assegurar el nostre futur desenvolupament econòmic –com el Corredor Mediterrani-, i el finançament just que ens permeta abandonar l’últim lloc quant a la inversió per habitant de 119 euros davant de la d’altres comunitats, com Lleó, que rep quatre vegades més.

Aquests motius són més que suficients com per a no tolerar ni justificar de cap manera l’organització d’aquest acte amb un sol euro de fons municipals, ja que, al mateix temps, no respon a cap petició ni manifestació popular que haja sigut canalitzada a través dels mecanismes de Participació Ciutadana, dels quals Vila-real és referent, ni tampoc prové de cap petició veïnal o associativa.

Compromís no va nàixer per a seguir aquest tipus de polítiques i, per aquest motiu, anem a seguir centrant la nostra tasca de manera íntegra en les persones, atenent als veïns, com sempre s’ha fet, resolent els seus problemes, prioritzant els Serveis Socials, lluitant per aconseguir totes les ajudes possibles per a continuar creant ocupació i per a tirar del carro d’una ciutat que té molt potencial per a avançar i ser tot un referent a tots els nivells. Per a aquest i altres actes de similars característiques que no ens esperen.