Un total de 86 persones han aconseguit ocupació en 2016 gràcies a l’ajuda de la Fundació Tots Units, amb la qual col·labora la Regidoria d’Economia de Vila-real. Així ho han anunciat l’edil responsable de l’àrea, el nacionalista Xavier Ochando, i els responsables de l’entitat, el president, Enric Reverter, i la gerent, Charo Castelló, que han presentat la memòria anual de l’entitat social i de l’empresa d’inserció que treballa en el sector de la recuperació de residus urbans Reciplana Recuperacions.
“Tots Units no només realitza un gran treball en l’àmbit de la solidaritat i l’atenció a persones que ho necessiten, sinó que compta amb un complet ventall de projectes per a arribar a tots els col•lectius i també disposa de professionals que l’han convertit en un centre pioner que posa a Vila-real en un lloc capdavanter en la lluita contra la desocupació i les desigualtats en un moment molt necessari”, apunta Ochando.
Per aquest motiu, l’edil de Compromís destaca que “l’Ajuntament sap valorar aquesta important funció social i, per açò, el conveni signat amb l’entitat ha passat de 30.000 a 54.000 euros enguany i veiem que aquesta ajuda ha donat per a molt”.
El president Tots Units ha desglossat les principals dades de la memòria de l’ens, on destaca la participació de 964 persones en els diferents programes engegats al llarg de 2016. “Tenim tres àmbits d’intervenció: l’orientació i acolliment, que ha atès a 622 persones (307 d’elles de nou ingrés); la formació, amb 120 participants en 2.923 hores impartides, i la intermediació laboral i ajuda a la l’ocupabilitat, amb 214 persones ateses”, indica Reverter, qui apunta que en total són 86 els usuaris que s’han inserit en el mercat laboral, enfront dels 70 d’un any abans.
Així mateix, el president de la fundació destaca que “en els 25 anys que portem treballant a Vila-real vam crear la primera empresa d’inserció del territori, Reciplana Recuperacions, un centre pioner que compta amb 26 llocs de treball, 13 d’ells rotatius, pels quals han passat 19 persones amb una mitjana de 18 mesos”.
En aquest sentit, Charo Castelló apunta a la funció social, però també mediambiental d’aquesta entitat, que ha permès arreplegar 1,7 milions de quilos de material com a llibres, paper i cartó, tèxtil, mobles, joguines, piles i residus d’aparells elèctrics i electrònics, “als quals donem una segona oportunitat, ben recuperant-los para la seua venda a persones que els necessiten per un preu just o ben tractant-los i reciclant-los adequadament, evitant l’emissió de nous elements contaminants”.
No obstant açò, assenyala que una de les principals premisses per a Tots Units és aconseguir la inserció laboral. “Estem satisfets perquè 94 persones han tingut una primera experiència en empreses mitjançant un contracte de pràctiques i 110 han aconseguit carnets com el de manipulador d’aliments, de cítrics i de conductor de carretons elevadors, que els obriran les portes al mercat laboral, però el nostre objectiu és seguir aconseguint més insercions cada any, perquè treballem amb moltes persones, especialment joves i majors de 45 anys que s’han quedat pel camí i que porten un sofriment important a les seues esquenes, la gent vol treballar i nosaltres volem que ho aconseguisquen, perquè sense treball no es pot viure”, assegura.
Per aquest motiu, el regidor d’Economia assenyala la voluntat de l’Ajuntament de Vila-real de seguir contribuint perquè “entre tots puguem seguir lluitant contra la desocupació, generant economia i ajudant al fet que ningú es quede pel camí”.