El grup municipal de Compromís per Vila-real ha presentat una moció al Ple municipal per a sol·licitar al Govern central i al Ministeri d’Economia millores reals a les quotes dels autònoms, reduint-les en aquells casos en els quals el treballador autònom no arribe a guanyar la base mínima de cotització.
El portaveu del grup municipal, Xavier Ochando, ha recordat que a l’octubre de 2015 l’Ajuntament de Vila-real, a proposta de Compromís, va aprovar una moció sol·licitant al Govern de Mariano Rajoy la millora de la quota de cotització i drets laborals dels autònoms. “En ella sol·licitàvem que s’escoltara les grans associacions de treballadors per compte propi per a millorar les seues condicions”, explica, “per desgràcia, igual que va passar ací a Vila-real, el PP va ignorar la petició i segueix ofegant aquest col•lectiu cada any més”.
Així, Ochando assenyala que si en aquell moment la quota mínima d’autònom era de 264,04 euros, ara ascendeix als 275,02. “En dos anys ha pujat un 4% i les prestacions no han millorat”, indica. “El Govern central segueix sense escoltar al col·lectiu de treballadors més gran que hi ha i amb una de les quotes més cares d’Europa”, assegura, “no cal oblidar que aquests treballadors no només s’autoocupen, sinó que generen treball”.
Des del grup municipal de Compromís per Vila-real, es considera que els partits que històricament han governat l’Estat “només han posat pegats al problema, però ningú ha decidit baixar la quota i adaptar-la al que realment guanya el treballador, igual que tampoc s’han plantejat augmentar les prestacions per baixa o desocupació, com sí ocorre a la majoria de països europeus”.
Per aquest motiu, Compromís demana al Govern que escolte les propostes de les grans associacions de treballadors autònoms OPA, UPTA i ATA i dels col·legis professionals perquè opinen i dissenyen un nou model de cotització per als autònoms. A més, el grup municipal exigeix activar els mecanismes necessaris per a millorar les condicions socials, laborals, econòmiques i fiscals dels autònoms. “Volem que d’una vegada el Govern s’implique i tinga en compte aquests treballadors”, conclou Ochando.