La vaga del 8 de març hauria de marcar un abans i un després en la societat en general i a Vila-real en particular. És per això que des de Compromís per Vila-real volem mostrar el nostre suport i solidaritat a les dones que ens representen tan fora com dins del municipi, i que ja han manifestat que aturaran la seua activitat el dijous 8 de març.

D’esta forma, la regidora del grup municipal, Gemma Gil, serà l’única dona de la corporació municipal que ha manifestat que secundarà la vaga tal i com faran també les Dones amb Compromís, que ja han convocat concentracions per a les diferents manifestacions arreu del País Valencià. De la mateixa manera, la directora general Maria Dolores Parra també secundarà la vaga. La seua agenda no comptarà amb actes públics dijous. Finalment la diputada i portaveu adjunta, Mònica Àlvaro, tal com va manifestar a les Corts Valencianes la passada setmana, no assistirà al Ple de les Corts per tal de fer valdre el seu dret a vaga.

En Compromís per Vila-real ens importa el fet de visualitzar justament allò que reivindiquem mitjançant esta vaga: que sense les dones el món s’atura, no a l’escletxa salarial i, sobretot, que ens volem vives i lliures. Malauradament, la nostra ciutat va patir  uns quants mesos arrere la pèrdua de la vila-realenca Andrea Carballo, víctima de la injustificable violència masclista. Ni una més ni una menys! Des del col·lectiu local pensàvem que calia reforçar este posicionament tal i com férem el dijous dia 1 de març en la darrera assemblea de Compromís per Vila-real.

Així mateix, des de Compromís per Vila-real trobem a faltar una promesa més ferma en pro de la igualtat més enllà de declaracions institucionals adreçades al 8 de març, per part del consistori vila-realenc, només la regidora de Compromís, Gemma Gil, ha manifestat a hores d’ara que secundarà la vaga.

Les polítiques actives en vers de la igualtat són un dels eixos fonamentals de la Coalició Compromís. L’escletxa salarial del gairebé un 30% en l’àmbit estatal, la discriminació de les dones en àmbits professionals o la major responsabilitat  a l’hora de tindre cura dels familiars (infants o ancians) són uns dels grans problemes amb els quals s’enfronta la societat actual. Esta vaga, per tant, ha de servir per a palesar que la igualtat real encara no és efectiva i que cal que entre tots construïm una societat on dones i hòmens gaudim dels mateixos drets.