20 persones aturades han començat a entrenar una nova cerca de treball en la III Llançadora d’Ocupació de Vila-real, un programa innovador en la lluita contra l’atur impulsat per Fundació Santa María la Real, Fundació Telefònica i l’Ajuntament, amb el cofinançament del Fons Social Europeu.

Durant els cinc pròxims mesos, es reuniran diversos dies per setmana i amb l’orientació d’un tècnic especialitzat, realitzaran activitats per a optimitzar la seua cerca laboral i comptar amb noves possibilitats d’inserció laboral.

La III Llançadora d’Ocupació de Vila-real està integrada per un equip de 20 persones aturades (13 dones i 7 homes), amb edats compreses entre els 19 i els 51 anys, i diversos perfils formatius: ESO, Formació Professional, Batxiller i estudis universitaris.

Hi ha qui cerca el seu primer treball i qui cerca una nova oportunitat laboral després d’anys d’experiència en diferents sectors, com a administració, turisme, ceràmica, construcció, atenció al públic o comerç, entre d’altres.

Cultura col·laborativa
Yolanda Martínez és la tècnica que ha realitzat el procés de selecció i l’encarregada de gestionar la llançadora durant els pròxims cinc mesos. Explica que és un grup heterogeni, amb experiències molt variopintas, la labor de les quals ara és convertir-se en un equip i compartir un mateix objectiu: ajudar-se mútuament per a millorar les seues habilitats professionals, emprendre una cerca de treball més seriosa, professional, proactiva i coordinada, per a comptar amb noves oportunitats laborals.

“Les seues expectatives són variades, alguns coneixen com funciona una llançadora i saben el que volen endur-se, noves maneres de cercar treball, ampliar el seu cercle de relacions, millorar la seua presentació i la del seu CV davant les empreses, ser més visibles, etc. Uns altres no coneixen el programa però tenen clar que cercar treball en la solitud de la seua casa no és una qüestió que els estiga aportant i vénen perquè creuen que ací podran créixer, conèixer-se millor i sobretot aprendre a cercar treball de manera més organitzada i disciplinada.”, especifica Yolanda Martínez.

Què faran en la Llançadora?
A partir d’ara i durant els pròxims cinc mesos, es reuniran diversos dies a la setmana en locals cedits gratuïtament per l’Ajuntament. Duran a terme diverses activitats: tallers d’intel·ligència emocional, dinàmiques de comunicació, marca personal i cerca d’ocupació 2.0; entrenament d’entrevistes de treball; elaboració de mapes de empleabilidad, visites a empreses i trobades amb responsables de Recursos Humans amb l’objectiu d’aconseguir la plena inserció dels vint participants.

Metodologia que funciona
“Tenim evidència que la metodologia desenvolupada per Fundació Santa María la Real funciona. Una persona que entra a una llançadora ix molt diferent, amb un creixement personal i professional, i coneixement noves tècniques, que li aporten major seguretat i confiança. Els resultats tant quantitatius com a qualitatius ens motiven a seguir apostant per aquest projecte de millora de la empleabilidad”, destaca el director de Relacions Institucionals de Fundació Telefònica, Joan Cruz.

En aquest sentit, el regidor d’Economia de Compromís per Vila-real, Xavier Ochando, recorda que les dues primeres edicions de la Llançadora es van tancar amb més de la meitat dels participants amb una ocupació, abans fins i tot de finalitzar el període formatiu. “El més important, no obstant açò, és que tots els participants que han passat fins a per la Llançadora han millorat la seua ocupabilitat, amb noves habilitats i competències per a afrontar reptes i millorar les seues expectatives i trajectòries laborals”, conclou.