El grup municipal de Compromís per Vila-real ha presentat una moció al pròxim Ple ordinari en la qual torna a sol·licitar l’alliberament i gratuïtat de l’AP-7 al Govern per a millorar la seguretat i vertebrar el territori.

El portaveu del grup, Xavier Ochando, recorda que “no és la primera vegada que exigim públicament la liberalització d’aquest vial, que és l’eix vertebrador que comunica la costa mediterrània i que ja porta massa anys –concretament, més de mig segle- en mans privades”.

Tal com explica l’edil, l’AP-7 va des de la Jonquera (en la frontera amb França) fins a Algesires i “algun d’aquests trams, com els de Tarragona-València i el de València-Alacant, tenen previst finalitzar la seua concessió el 31 de desembre de 2019”. El grup municipal recorda que “fa dos anys vam presentar una moció sol·licitant que almenys es rescataren aquests trams, ja que l’única forma de moure’s pel Maestrat i per la Valldigna són aquests peatges i tampoc disposen de millors connexions per carretera ni existeix un sistema de rodalies digne”.

En aquest sentit, Ochando recorda que “l’Ajuntament de Vila-real va aprovar per unanimitat aquest proposta, però de nou el Govern central demostra que no ens ha escoltat i seguim pagant peatges”. De fet, segons apunta, “quasi ens arribem a creure que en 2019 s’acabarien aquestes concessions per a desplaçar-nos cap al nord, però en els últims mesos estan apareixent massa informacions que són alarmants”.

La diputada de Compromís en el Congrés per Castelló, Marta Sorlí, va preguntar al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, quin anava a ser el model de gestió una vegada finalitzada la concessió. “Quina va ser la nostra sorpresa, quan el ministre no va saber respondre-li”, apunta Ochando, qui manifesta que “esperem que no siga pel que va afirmar el portaveu de Foment en el Congrés, el castellonenc Miguel Ángel Barrachina, que va afirmar que la voluntat del Govern és assumir-les, però estudiar si s’apliquen peatges i quins peatges”. “Els valencians i valencianes portem massa anys pagant aquestes autopistes que, a més, en molts casos són l’única forma de comunicació entre poblacions veïnes i portem anys reclamant la gratuïtat”, apunta. “La nostra terra, i molt especialment la nostra ciutat, té un gran teixit industrial i un perfil exportador molt alt, i aquesta situació fa que les nostres empreses hagen de fer front a costos més elevats de transport, amb la conseqüència de la pèrdua de competitivitat”, assegura.

Per açò, el grup municipal de Compromís per Vila-real exigeix al Ministeri de Foment que l’AP-7 siga gratuïta a partir de l’1 de gener de 2020.