El portaveu de Compromís i senador territorial, Carles Mulet, ha donat a conèixer hui que la formació ha reclamat a través d’esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat 2018 per a la implantació d’una política de clústers per a la millora del model productiu i l’economia en el territori clúster de la ceràmica de Castelló, del calçat d’Elx i del tèxtil de l’interior d’Alacant.

L’objectiu general de les polítiques de clústers de l’economia valenciana no és altre que la millora del model productiu, i caminar cap a un model que se centre en aquelles activitats que puguen crear valor afegit i, per tant, una major contribució neta a l’economia valenciana“, ha indicat Mulet.

Aquelles activitats que tenen elements diferencials propis de l’estructura econòmica valenciana poden funcionar de forma coordinada i col·laborativa en forma de clústers. “La selecció dels sectors d’activitats realitzats s’ha basat en criteris d’oportunitat, es tracta de sectors amb grans potencials de creixement i que són contribuents de valor afegit“, ha augmentat. Es tracta d’una política d’èxit i de gran importància, particularment en el context europeu. Ens trobem molt per darrere d’autonomies com el País Basc o Catalunya.

Segons ha manifestat Mulet “el País Valencià, fruit de les noves polítiques de creació d’ocupació, de gestió d’allò públic i de reactivació econòmica, està experimentant una evolució molt positiva dins del conjunt estatal a pesar del maltractament inversor de l’Estat a la nostra terra, que ha de ser reforçat i reconegut pel Govern, amb l’activació d’uns tres primers clústers que poden beneficiar a centenars d’empreses“.

Per al senador “els clústers suposen un aprofitament de polítiques i instruments ja creats, que implicarien un element d’integració de les propostes que suggereixen els documents bàsics que poden marcar la futura política industrial valenciana i la redefinició del model productiu“.

La coalició ha obert un formulari a la seua pàgina web del Senat per rebre contribucions dels militants, simpatitzants i col·lectius per incorporar-los en forma d’esmenes als Estatuts Generals de l’Estat 2018. D’altra banda presentarà esmenes en col·laboració amb formacions i col·lectius d’altres territoris com Ciudadanos del Reino de León, Partido Castellano, Chunta Aragonesista (CHA), Més per Mallorca o Coalición Caballas de Ceuta, entre d’altres.