Compromís per Vila-real acaba d’obrir el procés de primàries per a triar la persona que encapçalarà la llista electoral als comicis municipals de 2019. Així ho ha donat a conèixer el portaveu de la coalició, Elies Casalta, qui ha explicat que s’ha donat la possibilitat a tots els militants de presentar candidatures durant diversos dies, amb la condició de presentar tres avals, un per cada partit de la coalició.

“Tal com es va anunciar ahir, i com ja coneixia el col·lectiu des de fa dies, el portaveu del grup municipal ha decidit abandonar la política activa quan acabe la legislatura, per la qual cosa li desitgem el millor en aquesta nova etapa que inicia”, afirma Casalta, qui explica que, “finalitzat el procés, anit a les 23.59 hores, l’únic militant que s’ha presentat com a candidat a encapçalar la llista de 2019 ha sigut l’ara regidor i portaveu adjunt del grup municipal, Josep Pasqual Sancho, que a més dels tres avals mínims, ha comptat amb els de 32 militants més”. “Malgrat tot, el procés de primàries continuarà avant, de manera que el candidat igualment se sotmetrà a la votació del col·lectiu, tot i que compta ja amb el suport d’un 40% dels afiliats de Vila-real”, apunta.

El procés de primàries inclou la possibilitat de fer campanya fins al 21 de juliol. El 22 i 23 es procedirà a la votació telemàtica i el dia 24 s’oferirà la possibilitat de votar de manera presencial a la seu. El mateix dia, en finalitzar les votacions, se celebrarà una assemblea per a ratificar la candidatura.

“Una vegada més, des de Compromís treballem per a ser un partit transparent, assembleari i democràtic en el qual tothom puga participar”, explica Casalta, al mateix temps que destaca que entre els avals amb els quals compta Sancho es troben el dels secretaris locals de Bloc i Iniciativa, representants de Gent de Compromís, la portavocia de Compromís, la Secretaria Local de JovesPV-Compromís i els secretaris comarcals tant del Bloc, com de Compromís i JovesPV.

“Representants com el secretari autonòmic d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Alberto Ibáñez; la síndica adjunta en els Corts, Mònica Àlvaro, o la directora general d’Internacionalització, María Dolores Parra, s’han sumat als suports rebuts per Sancho, igual que els regidors Gemma Gil i Santi Cortells”, apunta.

“Des de l’Executiva li donem tot el nostre suport al nou aspirant a representar els ciutadans a l’Ajuntament en la pròxima legislatura”, ha manifestat Casalta, “és un bon candidat, ja que porta més de 30 anys implicat en aquest projecte i ha sigut un home clau per a la ciutat, estretament lligat a l’associacionisme local, al món fester, a la Caixa Rural i al bàsquet, però el més important és que és una persona humil, honrada i propera als veïns, per la qual cosa estem segurs que serà un gran representant”.

Per la seua banda, Sancho, que ha estat present durant l’anunci, s’ha mostrat emocionat per les mostres de suport dels militants. “És tot un honor tenir l’oportunitat de representar un projecte polític pel qual porte lluitant tota la vida”, ha assegurat, “si he de resumir tot açò amb una paraula, aqueixa seria il·lusió“. També ha recordat la primera llista electoral de l’any 87: “Tinc grans records al costat de Leandre Adsuara o Maria Gràcia Molés, dos membres molt importants del col·lectium l’aval del qual també he rebut”, indica, “i encara que ha plogut molt, la il·lusió segueix tan viva com el projecte, que compta amb una gran pedrera de joves”.

En una compareixença en la qual ha estat abrigallat per nombrosos afiliats, entre ells Alberto Ibáñez, Mònica Àlvaro, María Dolores Parra, o els regidors Gil i Cortells, ha afirmat que “vaig a treballar incansablement perquè la confiança que s’ha dipositat en mi siga recompensada” i ha remarcat que “som un grup molt gran de persones totalment unit i cohesionat, una qüestió difícil quan es tracta de posar a tanta gent d’acord i açò és un fet que no tots els partits aconsegueixen, però a Compromís hem eixit reforçats de moltes dificultats i estem en un moment immillorable com a agrupació”. Per aquest motiu, es mostra decidit a iniciar una candidatura “d’unitat i assemblearisme, paraules que van a l’ADN de l’única força política d’estricta obediència valenciana, d’esquerres, feminista i ecologista, que és Compromís, i aqueix és el nostre aval cara als veïns”.

Sancho anuncia que “amb l’equip que formarem per a les eleccions, seguirem escoltant als ciutadans i a la militància, el suport de la qual ha sigut essencial per a denunciar públicament les decisions que no ens semblaven correctes i, com sempre, amb la porta del despatx oberta, no només anem a fer de Vila-real una ciutat millor, respectant el nostre programa, sinó que farem que Compromís siga la força política més votada en les pròximes eleccions municipals”.