El grup municipal de Compromís per Vila-real ha presentat una moció al pròxim Ple ordinari per a reivindicar un servei de Rodalia de qualitat i, de manera puntual, un pla especial mentre s’escometen les obres del tercer fil.

“Portem des de 1997 exigint la creació d’un servei ferroviari de qualitat i des de llavors han sigut incomptables nostres accions en aquest sentit que, portades als ajuntaments en forma de moció, han arribat a aprovar-se per unanimitat”, explica la regidora Gemma Gil. En aquest sentit, recorda que “en 2002 ja es va debatre en les Corts l’ampliació del servei ferroviari en les Comarques del Nord i en 2013 es va aconseguir aprovar per unanimitat la proposició no de llei presentada per Compromís en la qual es demanava la creació d’una línia de Rodalies entre Castelló i Vinaròs”. “No obstant açò, fins ara mai hem trobat una resposta positiva a les nostres reivindicacions”, lamenta l’edila.

A tot açò se suma l’anunci que el passat 1 de juliol feia Renfe en la seua pàgina web, indicant la modificació dels horaris de trens de rodalies, mitja distància, AVE i llarga distància que circulen entre València i Castelló fins al 31 d’agost, amb motiu de les obres d’implantació del tercer fil que executa Adif.

“Els usuaris han de desplaçar-se en un autobús habilitat per a l’ocasió des de Puçol fins a València, incrementant el temps del viatge, que ja es va allargar en 2015, de manera que ara, per a fer un recorregut de 70 quilòmetres, es pot arribar a tardar dues hores”, denúncia Gil. A més, Compromís es fa ressò de l’opinió de la Unió de Consumidors d’Espanya, que té “una visió molt pessimista, ja que aquesta situació només porta a una deterioració permanent” i subscriuen el concepte que manifesta l’entitat, assegurant que “la idea del tercer fil ha sigut un experiment en el qual el nostre territori ha servit d’experiment per a abaratir costos” i la tendència de cada vegada més persones, que opten pel vehicle privat.

“L’operador té unes obligacions i unes condicions mínimes de funcionament, assegurant els drets dels viatgers, així com dels usuaris amb mobilitat reduïda, dels treballadors i també garantint la protecció del medi ambient”, apunta Gil. “El servei de Rodalia no només és un transport, sinó una eina d’estudi i de treball i turisme per a moltes persones diàriament, que veuen cada dia complicada la seua mobilitat tant en temps com en preus raonables i que es veuen obligats a utilitzar el vehicle i jugar-se-la en l’N-340”, critica.

Per aquest motiu, Compromís per Vila-real exigeix al ministre de Foment que el bitllet entre Castelló i València siga gratuït mentre duren les obres del tercer fil del corredor mediterrani i que garantisca la inversió necessària per a complir amb els terminis del Pla de Rodalia promès per a Castelló durant les obres del tercer fil.
També se sol·licita la creació de descomptes per a joves en els trens de rodalies i l’augment dels serveis de Castelló a Vinaròs.