Volem una escola social, que ens ajude a créixer com a persones, com a societat, i no una escola obsessionada amb els millors per a un món laboral (que ja no existeix!) competitiu. L’escola no pot ser el magatzem on deixar els fills dels treballadors i treballadores perquè interioritzen els marcs cognitius establerts pel capitalisme i el seu statu quo, i memoritzar-los.

Volem una escola crítica, que ens proporcione eines per a pensar per nosaltres mateixos, per a plantejar-nos altres mons, debatre’ls i canviar-los. Una escola on la política (allunyada del partidisme) i l’ètica siguen un eix troncal i s’aposte per les intel·ligències múltiples, la intel·ligència social i emocional, i no només per l’acumulació d’informació general i concreta (ja superada per Google).

Volem una escola inclusiva, que s’aproxime molt a la societat en la qual vivim, una escola plural on puguem escoltar diferents llengües, conviure cultures i religions, de xiquetes i xiquets, que defense també la pluralitat sexual en l’ensenyament del dia a dia, els valors del feminisme i la col·lectivitat.

Volem una escola laica, un espai neutral on s’eduque des del coneixement i la ciència, però on també s’estudie la història de les religions i, especialment, la judeocristiana que és la que ha forçat al llarg dels anys els nostres marcs cognitius,però sempre des d’un prisma crític.

Volem una escola en valencià, on la llengua vehicular siga la nostra, i no per una qüestió de xovinisme, sinó perquè les llengües són les ulleres amb les quals veiem el món, cada llengua comporta una cosmovisió. A més, perquè cal garantir la pluralitat i defensar la nostra singularitat com a poble.

Volem una escola ecològica, on s’ensenye a tots els xiquets i xiquetes que els recursos naturals són finits, on s’estudie la importància de protegir la biodiversitat, del decreixement, del reciclatge…

Volem una escola de qualitat amb un finançament just i adient, una escola sense retallades ni privatitzacions. Una escola amb un marc legislatiu estable i que no depenga de l’alternança del partit de torn.

Clar que hi ha alternatives! A més, és una escola sostenible perquè és una inversió de futur. Però seria crear ciutadans lliures, informats i crítics; i això al Sr. Rajoy ja no li agrada.

Alberto Ibañez Mezquita

Portaveu de Compromís per Vila-real