L’Ajuntament de Vila-real llança per a aquestes festes en honor a sant Pasqual un programa pioner que, sota el títol Il•lusió sense barreres, pretén que cap xiquet es quede sense poder accedir a la fira d’atraccions.
La Regidoria d’Economia, dirigida pel regidor nacionalista Xavier Ochando, juntament amb la de Serveis Socials, ha realitzat les gestions necessàries amb l’Associació de Feriants de Vila-real per tal d’adquirir uns 2.000 tiquets per a fer ús de les atraccions al llarg dels festejos. Uns passes que seran lliurats a diverses entitats que treballen amb les famílies derivades de Serveis Socials i també, com altres anys, a joves amb discapacitat, que seran els encarregats de repartir-los entre el públic al qual es dirigeix la campanya.
“La situació econòmica ha millorat notablement des de 2011, però això no ens fa baixar la guàrdia i sabem que encara queda molt per fer”, explica Ochando, “no estem orgullosos de les xifres d’atur, que tot i haver-se reduït quasi a la meitat, encara afecten a molts veïns, molts d’ells amb xiquets, que aquests dies no es poden permetre portar els seus xiquets perquè gaudisquen de la fira”, assenyala.
“Estem convençuts que les festes han de ser per a tots i per això aquesta mesura dóna un pas més enllà i ajuda moltes persones que també tenen dret a gaudir d’aquesta instal•lació que estarà al llarg dels propers 10 dies a la nostra ciutat”, apunta Ochando, qui recorda que aquesta iniciativa se suma a altres ja dutes a terme des de 2011 en l’àmbit dels Serveis Socials. “Va ser la nostra companya Mònica Àlvaro qui va implantar gran part de les mesures que ara ofereix la Regidoria de Serveis socials, com els bons del programa Alimentació Necessària o els serveis de menjador als diferents aplecs, instaurant també el de Nadal i de Pasqua”, assegura i recorda que “seguirem treballant per fer d’aquesta una ciutat més humana i oberta”.