La reunió pública ha tingut lloc en el Pou d’Amorós. Ha estat un acte per apropar a les veïnes i els veïns el vincle animalista de la candidatura amb Carmen Abril (5), Sofia Malo (16) i Ana Franch (18) com a cap de cartell. L’acte ha sigut presentat per la candidata a l’alcaldia, Maria Fajardo, amb l’objectiu de gestionar iniciatives des de l’Ajuntament en línia amb el sentiment de respecte que mereixen les nostres mascotes.

Compromís ha arreplegat pinso i joguines que repartirà entre les protectores i voluntariat en favor del benestar dels animals domèstics. A l’acte s’hi ha explicat com n’és d’important el paper que tenen els animals en la societat. S’ha parlat de la relació que tenen amb les persones, per exemple per evitar la coneguda com a «soledat no desitjada», de la salubritat dels carrers, de la funció de molts animals en la salut psicològica de les persones i del medi ambient. L’objectiu de Compromís en esta jornada ha estat elaborar i aplicar programes i polítiques pel benestar animal i la millora de la salut pública.

A més, les candidates han aprofitat per explicar que «tenim un projecte que inclourem al programa electoral per a fomentar la salut i el benestar dels ciutadans i les ciutadanes de Vila-real i les seues mascotes, perquè els «pipicans» no és troben en l’estat actual, sovint molt millorable, i per fer de Vila-real una ciutat de referència amigable amb les mascotes. Cal que l’Ajuntament lidere i gestione iniciatives en línia amb el sentiment de respecte que els nostres animals mereixen». Finalment, les candidates conclouen que «el Consistori té l’obligació d’assegurar-se que el contracte de recollida d’animals complisca els requisits contractats».